piątek, 23 lutego 2018

7 książek o... miłości i różnych jej obliczach





Tematyka lutowej odsłony "7 książek..." nie powinna chyba nikogo dziwić :)
W lutym obchodzimy święto miłości, pozwólcie więc, że pokażę Wam kilka (a dokładniej 7 :D ) książek z ukazanym na różne sposoby wątkiem miłosnym.
Gotowi? ;)







Coś o tobie i coś o mnie
Julie Buxbaum




"Po śmierci matki Jessie musi opuścić przyjaciół i dom w Chicago, ponieważ jej ojciec powtórnie się ożenił – z bogatą hollywoodzką producentką. Dziewczyna przeprowadza się do Los Angeles i zamieszkuje w bezosobowym pokoju gościnnym, jednym z wielu w rezydencji Rachel i jej mało sympatycznego syna Theo. Jessie jest bardzo samotna, a sytuacji nie poprawia wcale fakt, że w ekskluzywnej prywatnej szkole, pośród dzieci bogaczy, czuje się zupełnie nie na miejscu. Nie ma przyjaciół, rówieśnicy się z niej wyśmiewają. Sytuacja zmienia się, gdy Jessie otrzymuje e-mail od chłopaka podpisującego się jako Ktoś/Nikt. Kontynuuje korespondencję – najpierw mailową, później na komunikatorze. Przez pierwsze trudne tygodnie szkoły, chłopak jest dla niej jedynym przyjacielem... "












Ten jedyny
Emily Giffin



"A jeśli ten jedyny, którego pragniesz, nie jest tym, którego powinnaś kochać...
Czasem wymarzony książę z bajki okazuje się wielką pomyłką.
Czasem ktoś, kto miał kochać, głęboko rani.
Czasem miłość rodzi się tam, gdzie nikt się jej nie spodziewa.

W życiu Shei wszystko jest pokręcone. Zamiast chodzić z matką na proszone obiadki, woli oglądać mecze. Zamiast cieszyć się, że ma chłopaka, który jest obiektem powszechnych westchnień, zastanawia się, czy to na pewno ten jeden jedyny. A jeśli nie on, to kto? I dlaczego nowe uczucie jest takie trudne?

Czy Shea wybierze lojalność i przyjaźń, czy odważy się postawić wszystko na miłość?"











Deszczowa noc
Jodi Picoult



"Co byś zrobił dla ukochanej osoby? Wzruszająca powieść o granicach miłości i lojalności, odwagi i przebaczenia…
Czasami robimy coś z pełną świadomością, że nie powinniśmy, a jednocześnie z przekonaniem, że w naszym postępowaniu nie ma niczego zdrożnego. A jak wiele jesteśmy w stanie zrobić dla ukochanej osoby? Skłamać? Dopuścić się kradzieży? A może nawet zabić? Jak bardzo trzeba kogoś kochać, żeby posunąć się do takiego czynu? To tylko niektóre z dylematów, jakie muszą rozwiązać bohaterowie "Deszczowej nocy” Jodi Picoult - powieści, w której za sprawą potęgi miłości ścieżki losu dwóch kuzynów rozchodzą się dramatycznie w przeciwstawnych kierunkach.
Życiem Camerona MacDonalda rządzi poczucie obowiązku. Jest szefem policji w małym miasteczku w stanie Massachusetts, zamieszkanym od pokoleń przez członków jednego szkockiego klanu, z którymi wiążą go więzy krwi i honoru. Jednak gdy jego kuzyn, Jamie, zjawia się przed komisariatem z ciałem żony i wyznaje, że własnoręcznie ją zabił, Cam aresztuje go bez chwili wahania, nie bacząc na łączące ich pokrewieństwo.
Dla Allie, żony Cama i miejscowej florystki, sytuacja nie jest tak jednoznaczna. Chociaż jest oddana mężowi nad życie, tym razem występuje przeciwko niemu i bierze stronę Jamiego, uwiedziona wizją mężczyzny, który tak bardzo kocha kobietę, że nie jest w stanie odmówić żadnej jej prośbie… nawet tej, by pozbawił ją życia"








It ends with us
Colleen Hoover




"Czasem te osoby, które najmocniej nas kochają, potrafią też najmocniej ranić.

Lily Bloom zawsze płynie pod prąd. Nic dziwnego, że otworzyła kwiaciarnię dla osób, które… nie lubią kwiatów, i prowadzi ją z pasją i sukcesami. Gdy poznaje przystojnego lekarza Ryle’a Kincaida i rodzi się między nimi wzajemna fascynacja, Lily jest przekonana, że jej życie nie może być już lepsze.

Tak mogłaby skończyć się ta historia. Jednak niektóre rzeczy są zbyt piękne, by mogły trwać wiecznie. To, co się kryje za idealnym związkiem Lily i Ryle’a, jest w stanie dostrzec jedynie Atlas Corrigan, dawny przyjaciel Lily. Kiedyś ona była dla niego bezpieczną przystanią, teraz sama potrzebuje takiej pomocy. Nie zawsze jesteśmy bowiem dość odważni, by stanąć twarzą w twarz z prawdą… Szczególnie gdy przynosi ona tylko cierpienie"









Prawo Mojżesza
Amy Harmon




"Znaleziono go w koszu na pranie w pralni Quick Wash. Miał zaledwie kilka godzin i był bliski śmierci. Jego matka, młoda narkomanka, porzuciła go zaraz po narodzinach. Zmarła zresztą kilka dni później. Mojżesz przeżył — dziecko z problemami, z którego wyrósł chłopak z problemami. Był urodziwy i egzotyczny, niespokojny, mroczny i milczący. Samotny. Budził lęk i ciekawość.
I oto któregoś lipcowego dnia osiemnastoletni Mojżesz zjawił się na farmie rodziców niespełna siedemnastoletniej Georgii. Miał pomagać w codziennych zajęciach. Był pracowity i energiczny, ale też oschły i nieprzenikniony. Fascynujący i przerażający. Georgia, wbrew ostrzeżeniom i zakazom, zbliżyła się do niego... I zaczęła tonąć.

Ta historia nie kończy się happy endem. Jest pełna bólu, niespełnionych obietnic, smutku i zawodu. To opowieść o złamanym sercu, o życiu i śmierci, o zaczynaniu od nowa, a także o wieczności. A przede wszystkim o miłości. Poczujesz ją głęboko w sercu. Przeżyjesz niezwykłe emocje, strach, niepokój i słodycz młodzieńczych uczuć. Zatracisz się bez reszty, czytając o trudnej miłości, pozbawionej spełnienia"







Czarujący mężczyzna
Marian Keyes




"Cztery bardzo różne kobiety. Jeden niezwykle czarujący mężczyzna.
I mroczna tajemnica, która łączy ich wszystkich…
Powieść pełna śmiechu, pełna łez, pełna otuchy i pełna życia…

Kiedy okazuje się, że stanowiący najlepszą partię irlandzki polityk, Paddy de Courcy, postanowił zawiesić stan kawalerski i wreszcie się ustatkować, media, prasa i serwisy plotkarskie rzucają się na temat jak sępy. Dla czterech konkretnych kobiet te doniesienia o rychłym ślubie też mają szczególnie wielką wagę…

Stylistka Lola ma wszelkie powody ku temu, by się interesować tym, z kim żeni się Paddy choćby dlatego, że chociaż jest jego dziewczyną, to z całą pewnością nie ona ma z nim stanąć przed ołtarzem.

Dziennikarka Grace gorączkowo pragnie poznać wszystkie szczegóły związane z zaręczynami de Courcy’ego. Kieruje ją nie tylko zawodowa ciekawość. Grace dawno temu znała Paddy’ego i nie do końca udało jej się wymazać go z pamięci.

Siostra Grace, Marnie też nie umie pozbyć się wspomnień związanych ze swoją pierwszą miłością: niejakim Paddym de Courcy. Co będzie się musiało wydarzyć, by Marnie ruszyła do przodu z własnym życiem?

A jeśli chodzi o przyszłą panią de Courcy… Alicia uczyni wszystko, by stać się idealną żoną znanego polityka. Ale czy zna prawdziwego Paddy’ego de Courcy? Czy którakolwiek z nich tak naprawdę go zna?"







Słodycze na śniadanie
Dorothy Koomson




"Kendra Tamale powraca do Londynu po dwuletnim pobycie w Australii. Chce zapomnieć o dramatycznie zakończonej przygodzie z żonatym mężczyzną i rozpocząć nowe życie. Wydaje się, że je znajduje - w mieszkaniu wynajętym od Kyle'a, ojca bliźniąt, Summer i Jaxona, żyjącego w separacji z żoną, która dąży do rozwodu.

Dzieciom brakuje matki, więc 'adoptują' Kendrę, na siłę wciągając ją w życie rodzinne. Nie wiedzą, że dziewczyna zmaga się z demonami przeszłości - czymś, co może zniszczyć nie tylko ją, ale również osoby, które pokładają w niej zaufanie.

Niezwykle ostrożna w nawiązywaniu kontaktów towarzyskich, trzyma wszystkich, a szczególnie bliźniaki, na dystans. Jej życie zawala się kompletnie, gdy wpada na mężczyznę, który dzieli jej straszną tajemnicę..."








Czytaliście?
Planujecie?
A może sami macie do polecenia dobrą książkę z miłością w tle? ;)



28 komentarzy :

  1. Nie czytałam żadnej z tych książek. Słyszałam tylko o "Prawie Mojżesza" i "It ends with us", które mam w planach. Z pozostałych pozycji zainteresowały mnie "Coś o tobie i coś o mnie" oraz "Deszczowa noc", przy czym ta druga brzmi bardzo dobrze i intrygująco.
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam absolutnie wszystkie ;) "Coś o tobie i coś o mnie" to moje odkrycie roku, a "Deszczowa noc"... Cóż, to Jodi, a Jodi ZAWSZE warto czytać ;)

      Usuń
  2. Ooo, "It ends with us". Liczyłam, że ta książka znajdzie się w tym poście. Reszty książek nie czytałam, ale ta od Hoover... Arcydzieło <3

    OdpowiedzUsuń
  3. "Prawo Mojżesza" naprawdę bardzo lubię, natomiast "Coś o Tobie i coś o mnie" chciałabym poznać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam "Prawo Mojżesza" i ogromnie mi się podobało! Nie wiem jednak dotąd, dlaczego nie przeczytałam jeszcze "Pieśni Dawida" :/ Muszę to nadrobić :D
    Pozdrawiam! Dolina Książek ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Planuję przeczytać Hoover.O Prawie Mojżesza też sporo słyszałam.
    Pozdrawiam.
    czytanestrony.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Aktualnie jestem w trakcie czytania książki Hoover, reszty nie znam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Po każdy z tych tytułów warto sięgnąć z pewnością, choć nie każdy z nich dotyczy miłości "walentynkowej". I tym bardziej podoba nam się to zestawienie! :) Świetny pomysł i świetny post - z pewnością będziemy do Ciebie wracać! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Żadnej nie czytałam :( Ja uwielbiam ,,Love, Rosie" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, to musisz koniecznie je poznać ;)
      "Love, Rosie" tylko oglądałam, ale mam w planach książkę ;)

      Usuń
  9. Czytałam tylko IT ends with us. Polecam inne książki Hoover ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z powyższych książek czytałam tylko "Coś o tobie i coś o mnie" i choć nie była to wybitna książka i powiedziałabym nawet, że raczej dla młodszych (ode mnie) czytelników, to miło spędziłam z nią czas. Oraz "Prawo Mojżesza", która bardzo mi się podobała. Może bohaterka irytowała swoją natarczywością, to mimo wszystko świetna książka. W planach mam natomiast oczywiście "It Ends with Us", bo w końcu to Colleen Hoover i mam nadzieję, że tak jak dla większość, tak i dla mnie będzie to najlepsza książka autorki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Coś o tobie i coś o mnie" może i nie było wybitne, ale - sama nie wiem czemu - baaaardzo do mnie trafiło.
      "Prawo Mojżesza" - o tak, Georgia czasem zachowywała się jak pozbawiona godności osoba :/
      Wciąż uważam, że "Maybe someday" to najlepsza książka Colleen, ale IEWU jest tuż za nią ;)

      Usuń
  11. "Prawo Mojżesza" w ogóle nie przypadło mi do gustu, spodziewałam się czegoś innego po tej powieści.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, szkoda :<
      Chociaż uważam, że pisanie, na okładce, że "ta historia nie kończy się happy endem" było strzałem w kolano, bo - jakby nie było - jednak tym happy endem się kończy ;)

      Usuń
  12. Świetne zestawienie książek, co prawda nie czytałam za wiele z tych które wymieniłaś, jedynie słyszałam o ,,Prawie Mojżesza" a czytałam zaś ,,It end with us". Hoover jest górą, kocham ją po prostu.
    Blog jest przepiękny, dodaję do obserwowanych.

    Zapraszam do siebie: http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/02/dachoazy-kathriene-rundell.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się zatem, że Ci się spodobało ;)

      I dziękuję! <3 Witaj na pokładzie :>

      Usuń
  13. Zaczęłam czytać ,,It Ends With Us", ale mówiąc całkowicie szczerze, nie przypadło mi to za bardzo do gustu. Nie mówię, że nie spróbuję jeszcze raz, ale to w sumie nic dziwnego, bo na ogół nie lubimy się z panią Hoover. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam takie posty <3 Z wymienionych bardzo chcę przeczytać książkę Hoover :) A ,,Prawo Mojżesza" czytałam :) Reszty niestety nie znam :/

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz to kolejna cegiełka w tworzeniu tego bloga. To jak, pomożesz? ;)

Wykonała Ronnie