sobota, 23 września 2017

7 książek w... szkolnych murach




Gdybym zapytała Was, z czym kojarzy Wam się wrzesień, to lwia część bez chwili zastanowienia rzuciłaby hasłem "szkoła".  Dlatego też, solidaryzując się z Waszą niedolą ( :D ), pokażę Wam dziś kilka naprawdę ciekawych książek, których akcja osadzona jest przede wszystkim w szkole ;)



Poprzednie edycje do sprawdzenia TUTAJ :)








Kochając pana Danielsa
Brittainy C.Cherry




 "To historia wielkiej miłości. Takiej, która zdarza się wtedy, gdy na swojej drodze spotkasz prawdziwą bratnią duszę. Mężczyznę, którego śmieszy to, co bawi ciebie. Mężczyznę, który mówi to, co sama chcesz powiedzieć, który myśli jak ty.
Ja spotkałam pana Danielsa. Chociaż wiem, że nasza miłość nie miała prawa się wydarzyć, nie żałuję ani jednej chwili.
Nasza historia to nie tylko opowieść o miłości. Opowiada także o rodzinie. O stracie. O byciu żywym. Jest pełna bólu ale także pełna śmiechu. To nasza historia.
Z tych wszystkich powodów nigdy nie przeproszę za to, że kochałam pana Danielsa"













Lekcje miłości
Jacqueline Wilson




"Czternastoletnia Prue i jej siostra Grace nie chodziły nigdy do szkoły - były uczone przez apodyktycznego i niezwykle ostrego ojca w domu przez całe swoje życie. Dobrze wiedzą, że różnią się od normalnych dziewczyn, ale ich próby dowiedzenia się, jak to jest być zwyczajną nastolatką kupującą np. zwyczajne ciuchy zamiast noszenia dziwnych wdzianek szytych przez mamę, spotykają się z wściekłością ich ojca.
Jednak kiedy ojciec dostaje udaru mózgu i trafia do szpitala, nie mogąc poruszyć się lub powiedzieć choćby słowa, Prue nagle odkrywa, czym jest wolność.
Matka dziewczyn, nie potrafiąc poradzić sobie z chorobą męża oraz uczeniem córek, wysyła je do pobliskiej szkoły i dziewczyny po raz pierwszy doświadczają szkolnego życia. Prue nigdy nie przypuszczałaby, że będzie jej tak ciężko wpasować się w szkolne środowisko.
Jedyną osobą, z którą może porozmawiać jest mody, miły i przystojny nauczyciel plastyki, Rax. Prue i Rax zaprzyjaźniają się podczas lekcji i wkrótce nauczyciel proponuje jej copiątkową opiekę nad swoimi dziećmi. Prue nie może się doczekać dziesięciominutowej przejażdżki jego samochodem do domu, kiedy mogą być sami.
Kiedy jej zauroczenie zaczyna się rozwijać, Prue zdaje sobie sprawę, że być może Rax czuje podobnie. Ale przecież nauczyciel nie powinien..." 






Tylko dla wybranych
Kate Brian




 "W zniewalająco piękny świat Easton Academy, ekskluzywnej szkoły z internatem, wkracza Reed Brennan. Zostawia za sobą prowincjonalną szkołę, problemy rodzinne i nudne życie. Jednak w tym niemal doskonałym miejscu obowiązują okrutne prawa, szczególnie jeśli chce się zostać jedną z najpiękniejszych i najbardziej wpływowych dziewczyn na kampusie. Reed nie cofnie się przed niczym, by zdobyć ich akceptację, lecz szybko odkrywa, że pod piękną powierzchownością kryją się mroczne tajemnice...
Tylko dla wybranych to początek nowej serii książek autorki Klubu niewiniątek i Szkoły dla blondynek - świetnie napisana i zaskakująca historia nastolatki w świecie intryg, pierwszych miłości i zabójczych ambicji"















Pierwszy semestr w Malory Towers
Enid Blyton



"Dorotka Rivers, przerażona i podekscytowana zarazem, przybywa do Malory Towers. Szkoła jest fantastyczna, ale taka olbrzymia! Czy Dorotka zapamięta imiona wszystkich koleżanek? Czy nie zgubi się w tym ogromnym budynku? Czy znajdzie nowych przyjaciół?"




















Mroczny sekret
Libba Bray

 

"Gemma Doyle w niczym nie przypomina swoich rówieśniczek - panien o nienagannych manierach. Po tragedii, która spotyka jej rodzinę w Indiach, uparta i przekorna dziewczyna trafia do londyńskiej Akademii Spence. Czuje się samotna, dręczy ją poczucie winy i nękają wizje przyszłości. Nie jest jednak zupełnie sama... Jej śladem podąża tajemniczy młodzieniec. W Spence Gemma zaprzyjaźnia się z najbardziej wpływowymi dziewczętami, odkrywa w sobie nadprzyrodzone zdolności, a także dowiaduje się o dawnych powiązaniach swojej matki z tajnym stowarzyszeniem nazywanym Zakonem"















Szkoła dla snobów
Carrie Karasyov, Jill Kargman



"Nazywam się Lucy Peterson i powiem wam jedno: kompletnie nie pasuję do swojej nowej szwajcarskiej szkoły z internatem. Kawior do każdego posiłku, obowiązkowe fraki na balu (bo smokingi wyszły z mody), wycieczki do Genewy, zakupy u najlepszych projektantów, a wśród uczniów prawdziwe koronowane głowy... To nie moja bajka. Jestem zwykłą amerykańską nastolatką. Dostałam się tu dzięki stypendium i chcę dać czadu w klasie oraz na korcie, aby dostać się na dobrą uczelnię.
Tyle tylko, że w tej chwili wychodzę z siebie, by zrobić wrażenie na chłopaku, który wpadł mi w oko. Tak się składa, że jest księciem. W dodatku wplątałam się w koszmarną aferę z brukowcem, a najpopularniejsze dziewczyny w szkole uczyniły mnie obiektem swoich złośliwości. W co ja się wpakowałam?"












Klasa Pani Czajki
Małgorzata Karolina Piekarska



"Małgosia, Kamila, Maciek, Kaśka, Michał, Kinga rozpoczynają naukę w gimnazjum. Trafiają do klasy Barbary Czajki, surowej, ale sprawiedliwej polonistki. Jej uczniów różni wiele – zainteresowania, stan majątkowy, uroda, charakter i temperament. Będą musieli jednak znaleźć wspólny język, aby przetrwać trzy najbliższe lata…
Napisana wartkim, współczesnym językiem powieść o szkolnej codzienności i problemach każdego nastolatka: rodzących się pasjach, pierwszych zauroczeniach, walce z kompleksami i odrzuceniem, klasowych intrygach, miłosnych wyborach, przyjaźniach wystawianych na próbę" 













Czytaliście?
Planujecie?
A może znacie inne, mało popularne, książki z akcją osadzoną w szkolnych murach?





 

26 komentarzy :

  1. Aaa, uwielbiam książki, których akcja dzieje się głównie w szkole. Dorzuciłabym tu na pewno „Szukając Alaski”, pamiętam, że szalałam za tą książką i szczerze to mam ochotę jeszcze do niej wrócić.
    Niestety niczego z Twojej listy jeszcze nie czytałam, ale wiem, że niedługo na pewno to zrobię <3

    Buziaczki ♥
    https://sleepwithbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O popatrz, nie czytałam jeszcze "Szukając Alaski", więc nie miałam o tym pojęcia. Dzięki! :)

      Usuń
  2. Lubię gdy akcja książki dzieje się w szkole, ale z twojego zestawienia czytałam jedynie Kochając Pana Danielsa i bardzo mi się podobało. Pozostałe książki niestety mnie nie zainteresowały. Mi do głowy przychodzi Fatalna Lista może dlatego że dość mocno mnie zawiodła?

    Pozdrawiam
    biblioteka-wspomnien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, bo są naprawdę godne uwagi.
      Tej, o której wspominasz, nie znam, ale chyba nie warto tego zmieniać :D

      Usuń
  3. Mi się ze "szkoła" kojarzy przede wszystkim ta "szkolna" fantastyka, tzn. Harry Potter, Gobelin, Dom Nocy i takie tam :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam żadnej, chociąż może ostatnia... Pamiętam, że to była lektura.
    pozdrawiam :D
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To była lektura? Serio? :o Szkoda, że nie w mojej szkole, bo to naprawdę fajna książka ;)

      Usuń
  5. Uwielbiam tego typu książki.
    A "Lekcje miłości" to moje dzieciństwo <3 Najlepsza książka ze szkołą w tle.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak cudownie, że ktoś ją czytał :)
      Cała Wilson to moje dzieciństwo <3

      Usuń
  6. Mi ze szkołą zawsze najbardziej kojarzy się Harry Potter. Po obejrzeniu którejś części(zwłaszcza jednej z początkowych) zawsze jakoś bardziej chce mi się do niej wracać...
    xoxo
    L.(www.slowotok-laury.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam jedynie książkę "KOchając pana Danielsa", bardzo mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kochając Pana Danielsa czytałam, ale nie spodobało mi się niestety. Kojarzę też, że kiedyś gdzieś czytałam tę drugą książkę i jak na ówczesne czasy była spoko :D Reszty nie czytałam, a do szkolnych ławek mi już daleko, więc raczej nie nadrobię :D

    Tak czy inaczej, fajna seria!
    Pozdrawiam serdecznie!

    Cass z Cozy Universe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem ;) Gdybyś jednak zmieniła zdanie, bardzo polecam "Mroczny sekret" i dwie pozostałe części trylogii Bray. Jest naprawdę bardzo, bardzo dobra ;)

      Usuń
  9. Aż wstyd, ale nie czytałam ani jednej! :D Mam w planach "Kochając pana Danielsa". Ja dorzuciłabym jeszcze "Wybranych", akcja toczy się w Akademii Cimeria. Ale to tylko dla tych którzy mają silne nerwy dla głównej bohaterki :D No i oczywiście "Harry Potter " ♥ aż sobie zrobiłam ochotę na film xD

    Pozdrawiam cieplutko ;*
    zlodziejka-zapisanych-stron.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Halo, koleżanko, proszę to szybko zmienić! :D
      A o Potterze nie pisałam, bo każdy go zna ;)

      Usuń
  10. O żadnej z tych książek nie słyszałam, oprócz Kochając pana Danielsa. Jednak okładki tych powieści kojarzą mi się z moimi czasami szkoły podstawowej i wizytami w bibliotece, gdzie bardzo często widziałam i wypożyczałam takie mało znane tytuły :)

    Pozdrowienia i buziaki!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
  11. Co za wstyd! Zadnej z tych książek nie czytałam! :)
    Pozdrawiam, maobmaze ♥

    OdpowiedzUsuń
  12. "Kochając pana Danielsa"! <3 Świetna książka :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz to kolejna cegiełka w tworzeniu tego bloga. To jak, pomożesz? ;)

Wykonała Ronnie