piątek, 23 czerwca 2017

7 książek z... latem w tle




Część z Was ma już wakacje (zazdroszczę!), część jeszcze walczy z egzaminami (z tymi łączę się w wielkim bólu), jedno jest jednak bezdyskusyjne - mamy już lato! <3 :)
Stąd też wziął się pomysł na motyw przewodni czerwcowej edycji "7 książek...". Zerknijcie na garstkę powieści, których akcja toczy się właśnie w tej gorrrrącej porze roku ;)




* Poprzednią edycję znajdziecie TUTAJ




Z kim płaczą gwiazdy
Ewa Barańska




"Wakacje, piękna pogoda, urokliwe jezioro, żagle... Na tym tle rozkwita cudowna przygoda dwóch serc, która mogłaby się skończyć jak w bajce, gdyby nie jedna, tragiczna chwila brawury. To przez nią zakochanym niebo runęło na głowy. Michał, skacząc do wody, łamie kręgosłup. Weronika w pierwszym porywie rozpaczy podejmuje morderczą walkę o powrót ukochanego do zdrowia. I chociaż szansa na powodzenie jest znikoma, gotowa jest dla Michała zrezygnować z ambitnych życiowych planów.

Czy ich miłość ma szansę przetrwać?"








 Lucas
Kevin Brooks



"Caitlin, piętnastoletnia narratorka, snuje opowieść o wydarzeniach ubiegłego lata. Wspomnienia rozpoczyna w momencie, kiedy na jej wyspie, z pozoru spokojnej i sennej pojawia się - by od razu stać się jedną z najważniejszych postaci w jej życiu - tajemniczy chłopak znikąd. Lucas - przystojny, bezpośredni, obdarzony niezwykłą umiejętnością czytania w innych i przewidywania ich poczynań. Mieszka z dala od wszystkich i zdaje się nie potrzebować nikogo i niczego. Miejscowi nie rozumieją go i zaczynają się go bać, co doprowadzi do dramatycznych wydarzeń na wyspie, których Caitlin nie zapomni"














MISSja survival
Libba Bray



"Wspaniały, błyskotliwy pastisz celebryckiej rzeczywistości, który wywoła u czytelników prawdziwe salwy śmiechu!

Laureatki młodzieżowej odsłony konkursu Miss – przedstawicielki wszystkich stanów Ameryki – lecą samolotem, by wziąć udział w finale. Niestety ich samolot rozbija się na małej wyspie, a dziewczyny mają do dyspozycji jedynie niewielki zapas żywności i ani jednej kredki do oczu! Ale egzotyczna wyspa tylko pozornie okazuje się bezludna…"
















Prowansalski balsam na złamane serca
 Bridget Asher




"Wzruszająca opowieść o poznawaniu na nowo smaku życia i miłości. Historia nietuzinkowych kobiet, które musiały dokonać trudnego wyboru, aby odnaleźć upragnione szczęście.


Świat Heidi po śmierci męża rozpadł się na kawałki. Choć od tragicznego wypadku minęły dwa lata, nadal nie potrafi pogodzić się ze stratą. Pogrążona we wspomnieniach odcina się od świata i ludzi, rezygnuje nawet ze swojej pasji – pieczenia oraz prowadzenia ciastkarni. Matka Heidi, chcąc pomóc córce, wysyła ją do rodzinnego domu w Prowansji, który od pokoleń słynie z tego, że leczy zranione dusze oraz łączy te, które pokochały się prawdziwą miłością. Podróż na południe Francji odmieni na zawsze jej życie i odkryje przed nią niejedną rodzinną tajemnicę..."










Droga do raju
Paullina Simons




"Nowa powieść autorki kultowego "Jeźdźca miedzianego"! Obyczajowa "powieść drogi". Poruszająca historia o kobiecej przyjaźni, lojalności, miłości i poszukiwaniu celu w życiu. Shelby kończy szkołę i dostaje od ciotki kultowego, jaskrawożółtego mustanga. Zamierza jechać nim do Kaliforni, by odnaleźć tam swą matkę. Dołącza do niej Gina, pragnąca spotkać byłego chłopaka i naprawić związek. Po drodze zabierają Candy: nieznośną i tajemniczą dziewczynę, która przeszła w życiu prawdziwe piekło i przed czymś wyraźnie ucieka... Niezwykła podróż przez cały kraj zmieni ich życie na zawsze"











Odkąd cię nie ma
Morgan Matson



"Zanim Emily poznała Sloane nie chodziła na imprezy, nie rozmawiała z chłopakami, nie robiła niczego szalonego. Sloane wtargnęła niczym tornado do jej życia i przewróciła je do góry nogami. Tuż przed rozpoczęciem szalonego lata Sloane nagle zniknęła. Żadnych telefonów, wiadomości. Ani śladu po przyjaciółce. Znaleziono jedynie przypadkową listę rzeczy do zrobienia. A na niej 13 wybranych przez Sloane dziwacznych zadań, których Emily na pewno sama z siebie by nigdy nie zrobiła. Okazuje się jednak, że wykonanie ich naprowadzi na ślad zaginionej przyjaciółki. Dla Emily wyzwanie dopiero się zaczyna!"















Stowarzyszenie wędrujących dżinsów
Ann Brashares



"To powieść o przyjaźni, inicjacji, szczęściu i trudnych doświadczeniach.
Carmen kupuje w ciucharni parę znoszonych, wypłowiałych dżinsów. Wieczorem, kiedy cztery przyjaciółki żegnają się przed wyjazdem na wakacje, Carmen chce je wyrzucić, ale Tibby, Lena i Bridget przymierzają po kolei spodnie. Okazuje się, że mimo iż każda z nich ma inną figurę - wszystkie wyglądają w nich fantastycznie. Postanawiają założyć Stowarzyszenie Wędrujących Dżinsów i co tydzień przesyłać sobie spodnie przez całe wakacje - jak się okaże, najbardziej niezwykły i odkrywczy okres w ich życiu"














Czytaliście?
A może dopiero planujecie?
I czy polecacie coś innego?  ;)




38 komentarzy :

  1. Świetny post, ale niestety książki nie w moim typie :)
    Od siebie polecę "Inne zasady lata", serię "Lato koloru wiśni", "Oddam Ci słońce" i trzy części "Biuro Podróży Samotnych Serc" ^^ Wszystkie czytałam i są świetne! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za polecajki, żadnej z nich nie czytałam, ale każdą od dawna planuję :D
      PS. Mam dziwne przeczucie, że "Lucas" by Ci się spodobał ;)

      Usuń
  2. Nie czytałam żadnej z tych książek, ale niektóre tytuły mnie zainteresowały, przede wszystkim te z początku listy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem w tajemnicy ( 😄 ), że staram się wybierać do tego cyklu książki, o których niewiele osób słyszało 😊
      I bardzo, bardzo polecam "Lucasa" :)

      Usuń
  3. Widzę tytuł posta i pomyślałam, że podrzucę w komentarzach "Odkąd cię nie ma", bo wydaje mi się, że to dość mało znana książka, a przeczytałam ją niedawno i jestem oczarowana, a tu proszę. Jest! :D Odnoszę wrażenie, że znasz i lubisz książki Morgan Matson- bo tak samo widziałam "Aż po horyzont" w tym poście disneyowskim ;) I bardzo się cieszę, bo miło znaleźć kogoś kto poleca książki tej Pani tak samo jak ja <3
    "Stowarzyszenie wędrujących dżinsów" uwielbiam! "Lucas" stoi na półce i grzecznie czeka na swój czas, a "Misja Survival" również mnie interesuje. Ze swojej strony polecam jeszcze "Lato koloru wiśni", "Ostatnie lato w Nebrasce" czy "Tak wygląda szczęście"- nie pożałujesz!
    Jakbyś miała ochotę to zapraszam do mnie na konkurs i/lub wymiankę książkową ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BARDZO ją lubię i z niecierpliwością czekam, aż Jaguar ogłosi, że wydaje "The unexpected everything" ♥
      Mamy chyba dość podobny gust 😊 (a widziałaś filmy? Ja regularnie oglądam pierwszą część "Stowarzyszenia...", naprawdę daje radę :) )
      Czytaj "Lucasa", jestem niemal pewna, że Cię zachwyci :)
      Co do książek, które wymieniasz - na pewno się za nimi rozejrzę, dzięki! :)

      Usuń
  4. Oooo, chyba muszę obowiązkowo przeczytać „Odkąd cię nie ma”... Matson po ostatniej książce zostawiła wielki ślad po sobie w moim sercu, dopisuję do listy!
    Bardzo przydatny post, zwłaszcza jeśli chodzi o mnie!
    I jeszcze Lucas mnie zachęca...

    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie ♥
    http://sleepwithbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tak, tak, "Lucas" jest cudowny i "Odkąd cię nie ma" też bardzo fajne ♥

      Usuń
  5. Nie znam żadnej z tych książek i niestety żadna mnie jakoś szczególnie nie zainteresowała. Raczej nie moja tematyka, ale może skuszę się na "Odkąd cię nie ma". Pomysł na powieść wydaje się oryginalna, więc chętnie spróbuję 😚

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2017/06/po-wlasnych-sladach.recenzja.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam nie tylko "Odkąd cię nie ma", ale i inne powieści Matson ;)

      Usuń
  6. Muszę w końcu przeczytać Stowarzyszenie Wędrujących Jeansów. Odkąd Cię nie ma zainteresowało mnie swoją fabułą.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam "Stowarzyszenie Wędrujących Dżinsów". :) Bardzo mile wspominam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czytałaś "Trzy wierzby" tej autorki? Co prawda nie jest już tak dobra, ale pojawiają się tam drobne wzmianki o dziewczynach ze "Stowarzyszenia...":)

      Usuń
  8. "Lucas" - genialna książka. Zakończenia nie mogłam przeboleć przez długi czas :( Poza tym czytałam "Odkąd cię nie ma", która nie zrobiła na mnie dużego wrażenia - fabuła była mało zapadająca w pamięć i zakończenie trochę rozczarowywało. Reszty książek nie znam.
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam identycznie, jeśli chodzi o "Lucasa". Długo nie mogłam się pogodzić z tym zakończeniem :-(

      Usuń
  9. Stowarzyszenie wędrujących dżinsów - nie czytałam, ale oglądałam film ;) jako nastolatka i było to dawno temu :D reszty nie znam, ale skusiłabym się na panią Simmons ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat Simmons mnie rozczarowała - tzn nie była zła, ale chyba spodziewałam się jakiegoś, nie wiem, efektu wow, przełomu, czegokolwiek.

      Usuń
  10. Nie czytałam jeszcze żadnej z tych książek, ale możliwe, że sięgnę po "Stowarzyszenie wędrujących dżinsów".
    Pozdrawiam!☺
    zapoczytalna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Kojarzę tylko ,,Odkąd Cię nie ma".
    Na razie muszę zabrać się za recenzenckie i seriale, ciekawe, czy zostanie mi choć trochę czasu na czytanie. xd

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny i ciekawy post. Jeszce żadnej z tych książek nie przeczytałam, ale myślę, ze może jakąś z tej listy przeczytam zobaczymy czy starczy mi czasu. Pozdrawiam zostaje na dłużej, i zapraszam do siebie: http://gosiaandbook.blogspot.com/2017/06/wywiad-z-mrswierzbicka.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Z wymienionych słyszałam tylko co nieco o książce Morgan Matson oraz o Stowarzyszeniu wędrujących dżinsów. Ja w czasie wakacji raczej nie będę sięgała po typowo letnie książki, tylko zajmę się tymi zalegającymi na moich półkach, bo jest ich BARDZO dużo, a wakacje to idealny czas na nadrobienie zaległości :)

    Pozdrowienia i buziaki!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie 😊 Niemniej jednak polecam obie pozycje, bo są naprawdę dobre ;)

      Usuń
  14. Nie czytałam żadnej z wymienionych książek, ale za to oglądałam Stowarzyszenie wędrujących dżinsów i lubię ten film, aczkolwiek do książki w ogóle mnie nie ciągnie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Żadnej z tych nie czytałam, ale na Brashares już się nacięłam przy bardzo słabym Tu i teraz, więc tą panią będę już omijała szerokim łukiem. ;/
    Co ja polecam? Ostatnio dobrze czytało mi się Początek wszystkiego i chociaż tam akcja trwa w ciągu roku szkolnego, to ja ciągle miałam wrażenie, że to idealna książka na wakacje. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm... Powiem Ci, że czytałam też jej jakąś starszą książkę, "Ostatnie lato" i było słabe :/ Za to całe "Stowarzyszenie..." naprawdę ogromnie polecam, mimo wszystko ;)
      No właśnie czytałam i średnio mi się podobała. To znaczy sama w sobie była okej, ale tak mnie zirytowało spartolone zakończenie i akcja z psem, że znacząco wpłynęły na moją opinię o całej książce :/

      Usuń
  16. Nie czytałam żadnej z tych książek, ale może kiedyś się skuszę ;) Na razie narzekam na brak czasu :/
    Od siebie polecam "Joyland" Stephena Kinga, "Prawo Mojżesza" Amy Harmon oraz "I nie było już nikogo" Agaty Christie :D
    Pozdrawiam! Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! :>
      No popatrz, nie czytałam jeszcze żadnej książki Kinga i Christie :D Za to Amy Harmon znam i bardzo lubię ;)

      Usuń
  17. Ile inspiracji czytelniczych, żadnej z nich jeszcze nie czytałam. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całe szczęście, że masz (albo zaraz mieć będziesz) wakacje :D

      Usuń
  18. Żadnej nie czytałam, ale chyba w końcu skuszę się na "Stowarzyszenie wędrujących dżinsów", które od dawna mam zamiar przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo polecam, zresztą ekranizacja też daje radę :)

      Usuń
  19. Na pewno przeczytam Droga do raju oraz odkąd cię nie ma,ponieważ opisy mi się podobają.A stowarzyszeniu wędrujących dżinsów,słyszałam i od dawna chciałam przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz to kolejna cegiełka w tworzeniu tego bloga. To jak, pomożesz? ;)

Wykonała Ronnie