niedziela, 23 lipca 2017

7 książek dla... młodych fanów gęsiej skórki





Za nami już trzy tygodnie lipcowego lenistwa, dacie wiarę? :o
I tak, macie rację.
To oznacza tylko jedno.
Nową odsłonę "7 książek...". Tym razem dla tych, którym obcy jest strach, a za najlepszą lekturę uważają tę, która wywołuje dreszcz czy dwa na grzbiecie.




Dwie poprzednie edycje znajdziecie TUTAJ oraz TU ;)





Gdzie jest Jennifer?
Anne Cassidy

 


"Sześć lat temu, w pewien wiosenny, wietrzny dzień trzy dziewczynki wybrały się do pobliskiego lasu. Do domu wróciły tylko dwie z nich. Co się stało z tą trzecią? I co ta historia ma wspólnego z Alice Tully?

Alice mieszka z Rosie. Świetnie się ze sobą rozumieją. Ma też chłopaka, w którym jest zakochana z wzajemnością, a ich związek zaczyna wyglądać naprawdę poważnie. Na razie Alice pracuje w kafejce, ale jesienią czeka ją wielka odmiana – rozpocznie wymarzone studia. Jeden nieprzemyślany krok sprawia jednak, że koszmary przeszłości wracają. Ale czy w ogóle można przed nimi uciec? Czy da się zacząć wszystko od nowa?"







Koń zwany Cieniem
Alison Hart




"Jas dorastała w stadninach. Tak naprawdę wychowywały ją... konie. Znała ich serca, dusze, instynkty. Ale ze śmiercią ukochanej klaczy Wichury i w trzynastoletniej Jasmine coś umarło. Długo nie mogła się z tego otrząsnąć. Do dnia, kiedy trafiła na wychudzonego brązowego konia, skulonego w kącie boksu na końskiej aukcji..."









 
 Isola
Isabel Abedi



"Zajmująca historia miłosna, zapierający dech w piersiach thriller i psychologiczny majstersztyk.
Dwanaścioro młodych ludzi. Bezludna wyspa. Trzy rzeczy, które mogą na nią zabrać. I niezliczone kamery, które ich obserwują...
Co kryje melancholijny Solo, który w tak niesamowity sposób działa na uczucia Very? Kim są śliczna Moon, łagodna Pearl, prowokujący wszystkich Joker? Każde z nich zbliża się o krok do prawdy, kiedy ekscentryczny reżyser zaskakuje uczestników niezwykłego projektu grą, na którą nikt nie jest przygotowany. Grą, która przemieni rajską idyllę w pełne zagadek więzienie"







Wyszła z domu...
Rosie Rushton



"Życie piętnastoletniej Katie nie może już być cięższe. Nagła śmierć ojca wszystkim trojgu w ich domu dopiekła. Choć młodszy brat Tom chyba mniej rozumie, a w dodatku jest chory na autyzm. Matka potrafi tylko topić smutki w szklance brandy i robić awantury córce. A kolejna ostra kłótnia właśnie przeważyła szalę. Katie mówi: dość..."









 

Piękna ZŁAlicja
Rebecca James



"Potęga podświadomości, miłość i odrzucenie w dzieciństwie, toksyczna przyjaźń i manipulacja uczuciami, niezawinione podłości i tajemnice skrywane w głębi duszy.

Nie poszłam na pogrzeb Alicji.
Byłam wtedy w ciąży, oszalała i wściekła z rozpaczy. Ale to nie po Alicji rozpaczałam. Nie, wtedy już nienawidziłam Alicji i cieszyłam się, że umarła. To Alicja zniszczyła mi życie, odebrała najlepsze, co kiedykolwiek miałam, i roztrzaskała na milion kawałków. Nie płakałam po Alicji, ale przez nią.
Ale teraz, cztery lata później i o całe wieki szczęśliwsza, kiedy wreszcie usadowiłam się w wygodnym poukładanym życiu z moją córką Sarą (moją słodką, poważną małą Sarą), czasem żałuję, że jednak nie poszłam na pogrzeb Alicji…

Tak zaczyna się opowieść dwudziestotrzyletniej Katherine…"




 

Candy
Kevin Brooks



"W życiu Joe wszystko zmieniło się od chwili, kiedy spotkał Candy. Co takiego przyciągnęło jego wzrok? Jej włosy, uśmiech, a może sposób poruszania się?
Joe myśli o Candy dzień i noc, uczucie do niej wyraża także poprzez muzykę. Ale Candy zabiera go do swojego świata: gorzkiej otchłani narkotyków, przemocy i rozpaczy.
Kiedy ponura prawda wychodzi na jaw, Joe musi zdecydować, czy miłość i nadzieja – oraz oczywiście Candy – warte są walki. I jak uciec przed niebezpieczeństwem, które czai się za każdym rogiem"









1-800-Jeśli-Widziałeś-Zadzwoń (seria)
Meg Cabot



"Tylko dlatego że jej przyjaciółce zachciało się spaceru, Jessica zgadza się wracać ze szkoły na piechotę. I proszę bardzo: ląduje w samym środku okropnej burzy. I w samym środku okropnych kłopotów. Co prawda, kłopoty lubią Jess. Ale nie takie! Bo tym razem gdzieś w drodze do domu Jessica zdobywa nowy talent. Dar.... jasnowidzenia, którego można używać dobrze... albo źle. A wtedy trzeba wiać! Przed wścibskimi dziennikarzami... i FBI"











 
Znacie?
Czytaliście?
A może dopiero zamierzacie? ;)



22 komentarze :

  1. Czytałam kiedyś „Gdzie jest Jennifer”. Co prawda było to już kilka lat temu i niewiele z niej pamiętam, ale podobała mi się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam więc inne książki z tego zestawienia, zwłaszcza "Isolę" 😊

      Usuń
  2. Z tej listy znam jedynie "Candy", która mi się podobała

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czytałaś inne książki Brooksa? ;) Moja ulubiona to "Lucas", jeśli jeszcze nie znasz to polecam 😊

      Usuń
  3. Czytałam "Z tęsknoty za Judy" tej pierwszej autorki. No i seria Meg Cabot <3333333 Kocham, kocham, kocham! Przeczytałam strasznie dużo książek tej autorki, wszystkie uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, tę też czytałam, ale wydaje mi się, że "Gdzie jest Jennifer" jest lepsza ;)
      Meg jest super ♥

      Usuń
  4. "Piękna Złalicja" to jedyny tytuł, który miałam okazję poznać, kilka lat temu, ale wówczas nie miałam do niego zastrzeżeń :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak byłam młodsza czytałam książki Rosie Rushton, jednak tej konkretnej to nie ;) A "Lucas" Kevina Brooksa czeka na półce, jak mi się spodoba to rozejrzę się też za "Candy" :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy post, wydaje mi się, że powyższe pozycję nie są znane szerszemu gronuy odbiorców co jeszcze bardzo mnie uszczęśliwia. Znalazłam parę perełek:
    "Isola"
    "Wyszła z domu"
    "Piękna Złalicja"
    "Candy"
    "Gdzie jest Jennnifer?"

    OdpowiedzUsuń
  7. Kojarzę niektóre tytuły, ale to jednak nie moje klimaty.
    xoxo
    L. (http://slowotok-laury.blogspot.com/)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może znajdziesz coś dla siebie w poprzednich edycjach? :)

      Usuń
  8. Rosie Rushton kiedyś była jedną z moich ulubionych autorek :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety, żadnej z książek nie znam. Lubię jednak książki, które wywołują dreszczyk na plecach. Może niekoniecznie horrory, ale thrillery jak najbardziej. Będę musiała nadrobić te pozycje. :)

    Pozdrowienia i buziaki!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
  10. Candy całkiem interesująca :) Chyba przeczytam! Plus za klimatyczną okładkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała twórczość Brooksa jest bardzo interesująca ;)

      Usuń
  11. Nie czytałam żadnej i o żadnej nie słyszałam, aż wstyd to przyznać...

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz to kolejna cegiełka w tworzeniu tego bloga. To jak, pomożesz? ;)

Wykonała Ronnie