środa, 23 sierpnia 2017

7 książek o... podróżach dużych i małych




Lato to wakacje, a wakacje to najczęściej podróże. Czas zatem na książki, w których to właśnie one odgrywają istotną rolę. Zapnijcie pasy i szykujcie się na dłuuuugą drogę! ;)



Poprzednie edycje "7 książek..." znajdziecie TUTAJ.





Aż po horyzont
Morgan Matson




"Życie Amy Curry dalece odbiega od ideału. Jej ojciec zginął niedawno w wypadku samochodowym. Matka, chcąc na nowo wszystko poukładać, postanawia przeprowadzić się ze słonecznej Kalifornii do Connecticut. Niedługo po zakończeniu roku szkolnego Amy ma do niej dołączyć – przejechać przez niemal cały kraj, by zacząć zupełnie inne życie z dala od miejsca, które kocha i od wypróbowanych przyjaciół.
W długiej, zaplanowanej co do minuty, podróży Amy towarzyszyć ma Roger, syn znajomej rodziców. Dziewczyna nie widziała go od lat i początkowo jest przerażona wizją spędzenia kilku dni w obecności kogoś, kogo ledwie zna… Jednak Amy i Roger szybko znajdują wspólny język i postanawiają zmienić nudną jazdę z miejsca A do miejsca B w szaloną wyprawę po Ameryce – wyprawę, w trakcie której nie tylko przeżyją przygodę i odwiedzą kilka niezwykłych miejsc, ale również odnajdą samych siebie"









My
David Nicholls




"Czy jedne wakacje - choćby były podróżą życia - mogą naprawić to, co się psuło przez długie lata?

Miliony czytelników pokochały Davida Nichollsa za charakterystyczny angielski humor i wdzięk powieści "Jeden dzień". Teraz mogą się cieszyć długo oczekiwaną tragikomiczną powieścią "My".

Książka nominowana do Nagrody Bookera 2014.

Douglas Petersen dostrzega, że jego żona poszukuje nowej drogi życia, a wydawało mu się, że będą szukali tej drogi we dwoje. Tym bardziej, że ich syn wkrótce opuści rodzinny dom i wyjedzie na studia. Kiedy więc Connie oświadcza, że i ona wkrótce się wyprowadzi, Douglas postanawia zamienić ostatnie rodzinne wakacje w podróż życia. Ma nadzieję, że czas spędzony razem pozwoli jemu i Connie znów się zbliżyć; sprawi, że żona pokocha go na nowo, a syn odzyska do niego szacunek. Bukuje więc hotele, kupuje bilety i wszystko starannie planuje. Czy coś może pójść nie tak? Okazuje się, że bardzo wiele..."








Razem będzie lepiej
Jojo Moyes




"Na miejscu Jess każdy miałby dosyć. Pracy na dwa etaty, chodzenia przez cały rok w jednej parze dżinsów, kupowania najtańszych jogurtów na promocji w supermarkecie i wybaczania byłemu mężowi, że nie płaci alimentów.
Jednak Jess nie należy do kobiet, które łatwo się poddają. „Damy sobie radę” mogłaby mieć wydrukowane na koszulce. Kiedy okazuje się, że jej córka ma szansę na zdobycie stypendium w wymarzonej szkole, gotowa jest ruszyć na drugi koniec kraju, zabierając ze sobą:
1. jednego problematycznego nastolatka,
2. jedną wybitnie uzdolnioną dziewczynkę z chorobą lokomocyjną,
3. jednego kudłatego psa o wielkim sercu.
Oraz...
4. przypadkowo spotkanego mężczyznę na życiowym zakręcie, który w krytycznym momencie wyciąga do nich pomocną rękę.

Czy wspólna podróż pokaże im, że… razem będzie lepiej?'







Głos serca
Jodi Picoult




"Jane zawsze żyła w cudzym cieniu. Od nieszczęśliwego dzieciństwa ucieka w małżeństwo z biologiem, pracoholikiem skupionym na karierze zawodowej, Oliverem Jonesem. Jane i to potrafi znieść. Dopiero gdy uświadamia sobie, że również ich córka, Rebeka, jest dla Olivera mało istotna, rodzi się w niej bunt. Pewnego dnia zostawia męża z jego ukochanymi nagraniami wielorybich pieśni i razem z córką wyrusza z San Diego do swojego brata, Joleya, który mieszka w Massachusetts. Jedzie przez całą Amerykę, prowadzona jego listami, czekającymi w oznaczonych urzędach pocztowych. Każdy list otwiera szansę refleksji nad zapomnianą przeszłością i świeżego spojrzenia w przyszłość, a podróż przez kontynent niesie ze sobą wiele niespodzianek. Oliver, nawykły do tropienia humbaków w głębinach oceanów, chce odzyskać żonę i córkę. Jeśli ma tego dokonać, będzie musiał nauczyć się patrzeć na świat, a także na siebie, innymi oczami"











Czułość wilków
Stef Penney




"Jest rok 1867. W zagubionej gdzieś pośród kanadyjskich lasów osadzie w tajemniczych okolicznościach znika siedemnastoletni Francis Ross. Jego matka tego samego dnia odkrywa zmasakrowane zwłoki przyjaciela Francisa, francuskiego trapera i byłego pracownika Kompanii Handlowej Zatoki Hudsona, Laurenta Jammeta. Okrucieństwo zbrodni wywołuje ogromne poruszenie wśród społeczności miasteczka. Prawdę chcą poznać mieszkańcy, dziennikarze oraz przedstawiciele Kompanii, którzy przybyli na miejsce zdarzenia, by przeprowadzić śledztwo. Głównym podejrzanym wydaje się być jednak zaginiony nastolatek, Francis, ślady prowadzą zaś w głąb lasu i ciągną się daleko w tundrę. Jedynym sposobem, by poznać prawdę, jest wyprawa przez wyludnione tereny, które od wieków dają schronienie tylko zwierzynie, szaleńcom i uciekinierom. Osobom, które podejmą wyzwanie, przyjdzie się zmierzyć nie tylko z siłami natury, ale również z wychodzącymi na światło dzienne, skrzętnie przez lata ukrywanymi sekretami mieszkańców niewielkiego miasteczka. Okazuje się bowiem, że nie wszystkim przyświeca ten sam cel i niekoniecznie tych samych odpowiedzi szukają"






Zgubiono znaleziono
Brooke Davis




"Siedmioletnia Millie uświadamia sobie, że wszystko dokoła niej umiera. W swojej "Księdze Nieżyłków" odnotowała już śmierć dwudziestu siedmiu różnych stworzeń. Teraz musi do niej wpisać swojego ojca.

Agatha ma osiemdziesiąt dwa lata i od śmierci męża nie wychodzi z domu. Siedzi przy oknie, ukryta za zasłonami i bluszczem, i wrzeszczy na przechodniów, wyładowując swój gniew na obcych ludziach. Aż do dnia, gdy po drugiej stronie ulicy dostrzega dziewczynkę.

Karl ma osiemdziesiąt siedem lat, kiedy jego syn przywozi go do domu starców, całuje go w policzek na pożegnanie i znika. Wtedy właśnie Karl przeżywa chwilę umysłowej klarowności. Ucieka z domu starców i wyrusza na poszukiwania czegoś innego.

Troje zagubionych ludzi, którzy muszą się odnaleźć. Millie, Agatha i Karl łamią zasady i dzięki temu odkrywają sens życia.

Poznaj historię, w której zakochał się świat"






Jedyne wspomnienie Flory Banks
Emily Barr



"SKĄD MAM WIEDZIEĆ, KOMU UFAĆ, SKORO NIE UFAM SAMEJ SOBIE?”
Flora cierpi na amnezję. Jej pamięć nie rejestruje bieżących wydarzeń, więc dziewczyna nie jest w stanie zapamiętać żartów koleżanki, poleceń rodziców czy chociażby tego, ile ma lat.
Pewnego dnia całuje się z kimś, kogo całować nie powinna i… udaje jej się o tym nie zapomnieć. To jej pierwsze wspomnienie odkąd skończyła dziesięć lat!
Niestety chłopak, który wstrząsnął jej światem wyjeżdża, i to daleko: do Arktyki.
Czy podróż jego śladem okaże się dla Flory lekarstwem na uszkodzoną pamięć? Kto zasłuży sobie na jej zaufanie?"













I jak Wam się podoba? ;)
Jakie książki o podróżach znacie i polecacie?





29 komentarzy :

  1. Koniecznie muszę przeczytać "My"! Kocham "Jeden dzień" Davida <3

    Pozdrawiam ;)
    febliki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Jeden dzień" to jedna z moich ukochanych książek ♥ "My" to dosyć specyficzna opowieść, niektóre jej fragmenty są przezabawne, inne zaś (i nie wiem, czy tych nie jest więcej) nużące i przydługie :/

      Usuń
  2. „Aż po horyzont” to moja miłość, kocham, kocham, kocham i polecam z całego serca!

    Buziaki ♥
    https://sleepwithbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Najbardziej ciekawi mnie "Aż po horyzont" oraz "Jedyne wspomnienie Flory Banks".

    OdpowiedzUsuń
  4. David, Jodi <3 Nadchoooodzę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty tu nie obiecuj gruszek na wierzbie, nawet nie przeczytałaś "Bez mojej zgody" :P
      Powinnam się chyba obrazić, nie? :D :P

      Usuń
  5. Moja ulubiona książka o podróżach to "Dzika droga" - Cheryl Strayed. Ciepła, urzekająca i wciąga od pierwszych stron. Na jej podstawie powstał też film, który był niestety dużo gorszy od książki.

    Pozdrawiam,Natalia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O filmie słyszałam, za to o książce nie. Dzięki, rozejrzę się za nią :)

      Usuń
  6. Czytałam tylko Razem będzie lepiej i podobała mi się lektura. Przyjemnie się czytało. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio czytałam "Srebrną zatokę" Jojo i powiem Ci, że każda jej książka jest bardzo przyjemna :)

      Usuń
  7. Czytałam tylko pierwszą i nawet mi się podobała, chociaż nie zachwyciła - chyba już tak mam w książkami Matson. Czytałam wszystkie trzy wydane w Polsce i były ok, ale nic więcej.
    Natomiast na pewno kiedyś przeczytam "Jedynie wspomnienie Flory Banks", bo opis naprawdę intryguje :)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No popatrz, a ja Matson baaaardzo lubię :)
      A "Jedyne wspomnienie..." warte jest uwagi ;)

      Usuń
  8. Mnie jedynie zainteresowały następujące pozycję:
    "Po horyzont"
    "Czułość wilków"
    i "Zagubiono znaleziono".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zwłaszcza "Aż po horyzont", tym bardziej, że mamy jeszcze lato ;)

      Usuń
  9. Chyba jedyna książką, która przeczytałam z podróżą w tle była "Papierowe Miasta". Z twojego postu zainteresowała mnie pierwsza książka.

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Papierowych miast" jeszcze nie czytałam, ale chcę to zmienić ;)
      A książkę Matson bardzo polecam :)

      Usuń
  10. Przeczytałam "Aż po horyzont" i bardzo podoba mi się taka tematyka. Pozostałych książek niestety nie znam, ale może coś sobie spośród nich znajdę.
    Ostatnio o podobnym podróżowaniu czytałam w "Julii i jej córkach" Colleen Faulkner.

    Pozdrawiam
    Babskie Czytanki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! Cudownie, że przypomniałaś mi o tej książce - miałam ją przeczytać, ale jakoś wyleciało mi to z głowy :D

      Usuń
  11. Kochana przypomniałaś mi tytuł książki, którą strasznie chciałam przeczytać! ,,Jedyne wspomnienie Flory Banks'', gdzieś mi ta książka umknęła i za nic nie mogłam wygrzebać z głowy, jaki nosiła tytuł xd Muszę też koniecznie sięgnąć po ,,Razem będzie lepiej'' :D

    Obsession With Books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę, czyli moje posty nie są tak całkiem bezużyteczne 😄

      Usuń
  12. Niestety żadnej z tych książek nie czytałam, ale Jedyne wspomnienie Flory Banks jest na mojej liście Must Read. Kiedy myślę o książkach z motywem podróży, na myśl przychodzi mi głównie John Green. Czy to w Papierowych Miastach, czy w Szukając Alaski, a nawet w Gwiazd Naszych Wina bohaterowie podróżują. Szczerze, uwielbiam te książki :)

    Pozdrowienia i buziaki!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę koniecznie nadrobić Greena, dasz wiarę, że czytałam jedynie "GNW"? :o

      Usuń
  13. Mam zamiar sięgną po książkę "Aż po horyzont". Mam na półce inną powieść tej autorki, która również czeka na przeczytanie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Inną też polecam, każda książka Matson jest ciekawa :)

      Usuń
  14. Ja zakochałam się w Pocztówkach z Grecji <3

    Pozdrawiam
    IN MY BOOK (https://inmybookofficial.blogspot.com/)

    OdpowiedzUsuń
  15. Warto sięgnąć także po "Autakrę" Pirsa. Intrygująca historia o podróżowaniu w latach 90. :) Świetnie się czyta.

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz to kolejna cegiełka w tworzeniu tego bloga. To jak, pomożesz? ;)

Wykonała Ronnie