piątek, 10 listopada 2017

Czy wiesz, że...? Książkowe ciekawostki po raz drugi




Przy okazji TEGO wpisu dowiedzieliście się, że łakomie śledzę wszystkie książkowe newsy i ciekawostki. Ku mojemu zaskoczeniu, post ten bardzo Wam się spodobał i swego czasu dostawałam liczne wiadomości z pytaniami o następną garść "informacji z książkowego  światka".
Dlatego też - TADAM, kolejna porcja wiadomości przed Wami :>







..."Sekret mojego męża" Liane Moriarty (autorki m.in. "Wielkich kłamstewek") zostanie zekranizowany, a w jednej z głównych ról zobaczymy Blake Lively?











...J.R. Redmerski ("Na krawędzi nigdy" & "Na krawędzi zawsze") to kobieta...?










..."Projekt Rosie" Graeme Simsiona był pierwotnie scenariuszem filmowym?












...Colleen Hoover przyjaźni się z Tarryn Fisher ( "Margo, "Bad mommy") i Anną Todd (seria AFTER)?












...Lisa Jane Smith jest autorką 7. pierwszych części "Pamiętników wampirów", pozostałe (w tym "Bez maski" i "Pamiętniki Stefano") zostały napisane przez ghostwritera?











...ulubioną książką J.K. Rowling jest "Emma" Jane Austen?











...Theodore Roosevelt, dwudziesty szósty prezydent USA, zwykł czytać jedną książkę dziennie?












...postać Alicji ("Alicja w Krainie Czarów") została stworzona na wzór Alice Liddell?










Udało mi się Was zaskoczyć? ;)

 

35 komentarzy :

  1. Uwielbiam Twoje ciekawostki! Wiedziałam o przyjaźni Fisher z Hoover, ale nie miałam pojęcia, że do trójkąta należy też Anna Todd. W sumie, jak teraz o tym myślę, to ona i Hoover mają ze sobą wiele wspólnego. Jedna książka dziennie? Theodore Roosevelt to superman! :)

    Pozdrowienia i buziaki!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
  2. O przyjaźni Hoover z Tischer słyszałam, o pierwowzorze Alicji kiedyś czytałam, a o Pamiętnikach też obiło mi się o uszy, ale pozostałych newsów nie słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super ten post, aż zajrzałam do poprzedniego! Super by było jakby zostało na stałe jako seria! Po prostu geniusz, nie wiem skąd bierzesz takie informacje, ale o wszystkich nie miałam pojęcia XD

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne ciekawostki! :)

    Pozdrawiam serdecznie ♥♥
    Nie oceniam po okładkach

    OdpowiedzUsuń
  5. Mieszkam bardzo niedaleko miasteczka, w którym mieszkała Alicja i gdzie powstała "Alicja w krainie czarów" i absolutnie uwielbiam tę historię 😁

    czytu-czytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Jako fanka Pamiętników Wampirów wiem o ghostwriterze, ale warto o tym wspomnieć, bo późniejsze części niepisane przez Smith są już inne od poprzednich. O przyjaźni Hoover i Fisher również wiedziałam, ale nie miałam pojęcia, że zalicza się jeszcze do tego trójkąta Todd :D

    Obsession With Books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam wrażenie, że o tym ghostwriterze wie szalenie mało osób, więc brawa dla Ciebie 😊

      Usuń
  7. Akurat wiedziałam o L.J. Smith :)
    Czytałam tę serię kilka lat temu i tomy napisane przez ghostwritera rzeczywiście robiły różnicę. Po prostu były gorsze :/

    Pozdrawiam,
    Zagubiona w słowach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem co to był za pomysł... Stokroć lepiej byłoby po prostu wcześniej zakończyć serię :/

      Usuń
  8. Super pomysł na post :)
    Koniecznie muszę przeczytać "Sekret mojego męża" - bardzo lubię filmy z Blake więc na pewno będą chciała go zobaczyć, a wiadomo że: najpierw książka, potem film!

    booklicity.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwsza informacja świetna, uwielbiam Blake, więc jest to bardzo dobry argument za tym, że jak najszybciej muszę przeczytać też książkę! <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak, udało Ci się mnie zaskoczyć. Zarówno przyjaźnią A. Todd i C. Hoover jak i wiadomością o Pamiętnikach. :o Super przemyślany post, pomysłowy! :D
    Całusy! :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Kurde, z tego co wiem, co L.J. Smith jest autorką tylko CZTERECH tomów Pamiętników, później pisały to inne osoby, w tym nieznany nikomu Ghostwritter.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O? Ja słyszałam, że sama napisała "Północ" ( część siódma") i zaczęła też "Powrót", ale dokończył go już ghostwriter.

      Usuń
  12. Niektóre znałam, inne nie, ale tak w sumie to nawet przez myśl by mi nie przeszło, że J.A.Redmerski może być kojarzona z osobnikiem płci męskiej :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie byłam pewna, że to facet 😄 Jakieś dwa miesiące temu, całkiem przypadkowo, poznałam prawdę i byłam w wielkim (naprawdę!) szoku :D

      Usuń
  13. W kilku punktach mnie zaskoczyłaś :D Podoba mi się ta seria, więc czekam na więcej ciekawostek ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Akurat o tym, że Hoover przyjaźni się z Fisher, wiedziałam :) Wystarczy oglądać profil Hoover na Instagramie :D Jest bardzo zabawna w tym jak parodiuje Fisher albo ironicznie wypowiada się o jej książkach :)) Poza tym ich przyjaźń trwa chyba od momentu wydania wspólnej książki :) Jeszcze jej nie czytałam, ale mam w planach :)

    Pozdrawiam, Natalia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdy ma Instagrama :D Stąd ta ciekawostka tutaj - wiem, że sporo osób o tym wie, ale to nie znaczy, że każdy, prawda? :)

      Usuń
  15. Nie wiedziałam o żadnej z tych ciekawostek, ale zawsze miło poczytać coś nowego :) Uważam, że pomysł na taki post jest świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Od czasów "Wędrujących jeansów" uwielbiam Blake Lively i chętnie oglądam ekranizację z nią w roli głównej :D

    Pozdrawiam, poprostualeksandraa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz to kolejna cegiełka w tworzeniu tego bloga. To jak, pomożesz? ;)

Wykonała Ronnie